Bokfynd för tekniskt nyfikna

07Feb10

Jag ramlade in på gubbdagiset Kjell & Company igår. En affär som har massor av makalösa manicker. Det blev dock inte någon ytterligare pryl i min samling, men en bok till i bokhyllan. Hur funkar det är bokens titel och det är 416 sidor om datorer, nätverk, hembio och lite allmänt om hur elektricitet och elektronik funkar. Allt detta till det facila priset av 39 kronor och dessutom inbunden och på lättförståelig svenska.

Nåväl, en hel del av det som står i boken kan jag redan och mycket annat har jag i minst dubbelt så tjocka böcker på utrikiska. Men jag ser ett värde i att ha det samlat.

I datorernas värld händer det också rätt mycket, så aktuella texter är guld värda och den här är i alla fall tryckt 2009.

Jag hade inte varit förvånad om boken hade kostat tio gånger så mycket. Nå, då hade de kanske kostat på sig ett snyggare omslag. jag misstänker att Kjell & company säljer boken så billigt för att de tror sig veta att vi kommer att handla minnen, kablar, hårddiskar, moderkort, routrar och mycket annat bara vi vet vad vi behöver och skaffat oss självförtroendet att koppla ihop det.

Köp, läs och ha till hands – kostar som en datortidning men är betydligt mer användbar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

One Response to “Bokfynd för tekniskt nyfikna”

  1. 1 Harlekin33

    Den boken är mycket bra och något som dom flesta borde ha i sin bokhylla.


Kommentera

