iPad-teknik till Linux

02Feb10

Nu funkar det med multitouch-skärmar i Linux också. Ännu så länge är det bara ett proof of concept, alltså ett ”titta det funkar” och vägen kan vara lång från detta till att det är något vi ser i vanliga linuxdistributioner som Ubuntu. Kolla länken ovan, där finns en fräck filmsnutt.

Men om det visar sig att Apples iPad är ett lyckokast kommer vi säkert också att kunna få se liknande plattor med vår favorit-linux om ett år eller så. Själv är jag lite skeptisk, men många jag snackat med dreglar lystet efter en ”padda”. Ja, lite prylgalen är även jag, så det är klart jag vill ha en, men jag hittar inte de rätta argumenten, varken gentemot chefen eller gentemot hustrun. Ärligt talat inte inför mig själv heller — det finns många saker att lägga pengar på.

För övrigt är det en kinesisk firma som hotar stämma Apple för plagiat! Fast de kör förstås Windows på sin platta och det är en hel del annat som skiljer, så jag gissar att de mest söker uppmärksamhet.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

No Responses Yet to “iPad-teknik till Linux”

  1. Kommentera

Kommentera

