Men vad händer nu då?

27Jan10

Jag håller på att städa lite i bloggen. Skapar kategorier och flyttar runt inlägg mellan dem. Vitsen är förstås att det ska bli lättare att hitta, för dig, men också för mig själv om jag vill länka till något äldre inlägg. Det är inte färdigt — blir väl aldrig det, men jag hoppas nå nån slags etappmål ikväll.

En blogg handlar ju om lite vad som helst. Livet och världen påverkar. Visserligen handlar den här mest om Ubuntu och fria program, men det kan inte hjälpas att det blir lite annat också.

Sen lär man sig själv nya saker. När jag startade den här bloggen hade jag ingen aning om att jag skulle skriva om OpenStreetmap och definitivt ingen aning om att jag skulle skriva om Haiti. Men jag kan inte låta bli. Kartor och OSM kommer det nog mer om, så det får en egen kategori. Samma sak  med datasäkerhet – har en del att sortera in där.

Väskor hade jag definitivt inte tänkt skriva om, men det inlägget är väldigt populärt, ser jag av statistiken. Men andra får nog göra grovjobbet när det gäller mode och politik. Den typen av inlägg kommer nog att förbli undantagsfall trots sin popularitet. Det får även fortsättningsvis hamna i osorterat eller tyckeriet.

No Responses Yet to “Men vad händer nu då?”

  1. Kommentera

Kommentera

