Min väskblogg

23Jan10

Man ska visst blogga om väskor idag. Mona Sahlins väska väcker upp den kungliga svenska avundsjukan på ett och annat håll och andra upprörs snarare över att man pratar strunt om icke-politik och det sistnämnda kan man ju glatt instämma i.

Hade det handlat om en man, som hade haft en lite mer påkostad dator, lite snyggare fälgar på bilen, en bra kamera eller ett just verktyg i ”snickarboa” för samma peng hade ingen ens märkt något. Hade informationen nått media hade det inte bevärdigats så mycket som en notis. Varför denna uppmärksamhet på just kvinnors prylar?

Själv blir jag inte ett skit avundsjuk. Hur skulle det se ut om en gubbe som jag kom dragande med en sån väska? Folk skulle antagligen garva läppen av sig. Den kan Mona behålla, den passar henne bättre. Bra kvalitet är det antagligen, så hon kan nog ha den länge. Hur skulle det å andra sidan se ut om en partiledare och statsministerkandidat kom dragande på sina papper och sin laptop i en gammal ICA-kasse? Då skulle folk också gnälla.

Men på tal om laptop  och väskor såg jag en stilfull väska som väckte mitt ha-begär när jag drällde in på Aftonblodet, ett ställe som jag för övrigt alltmer sällan besöker.

Bookbook heter den, ser ut som en snyggt inbunden bokvolym från antikvariatet och passar till Macbook. Rätt dyr är den, men faktiskt bara tiondelen av vad Monas väska påstås ha kostat.  Vill ha!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 Responses to “Min väskblogg”

  1. 1 mekapelsin

    har det hela inte löst sig till det bättre efter att press-sekreteraren förklarat att det var en piratkopia?

  2. 2 urbananjar

    Är det så?

    Vetefan om jag gillar den tanken bättre, då är den förmodligen tillverkad av barnarbetare i suspekta material. Urrk!

    Har själv haft en ”Lacoste-tröja” i ”äkta bomull” som knastrade när man drog fanstyget över huvudet. Det är inte precis nåt jag är stolt över.

  3. 3 Harlekin33

    Totalt OT:

    Har ni hört att Ubuntuföreningen ska läggas ner?

  4. 4 urbananjar

    Nej, har du någon källa?

  5. 5 mekapelsin

    jag vet inte om det egentligen är sant, eller om hon ljög. Oavsett är det betydligt värre med varumärkesförfalskning, eller att dölja en sketen väska bakom varumärkesförfalskning med saker som acta osv.

    att låtsas vara arbetarklass tillhör spelet, att säga att en lag gäller för de styrande och en annan för folket är osmakligt.

  6. 6 urbananjar

    Men var det inte Vanja det där med kopian?


Kommentera

