Vad kan man fräsa?

17Jan10

Jag har blivit med en ny leksak. En handöverfräs, eller heter det överhandsfräs och nu letar jag efter saker som behöver en omgång med den…

Saken var den att det saknades en golvsockel i ett av rummen därhemma. Golvsocklar av förtiatalssnitt hittade jag inte på Beijers. Så det återstod att tillverka en av en vanlig bräda.

Där såg jag min chans och åkte till Classe och inhandlade fräs och ett kit med frässtål. Det blev Classes mindre modell även om en del förståsigpåare hävdar att det bara är Festool som duger. Men det är ju en viss prisskillnad — Festoolen är sisådär tio gånger dyrare.

Nu är golvsockeln på plats och risken finns att både det ena och det andra får rundade kanter, eller kanske såna där dammsamlande allmogekanter, för ett så roligt verktyg får ju inte ligga oanvänt…

Dyker det inte upp något nytt här i bloggen på ett tag så är det jag som fräser…

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

No Responses Yet to “Vad kan man fräsa?”

  1. Kommentera

Kommentera

