Vad ska man med en blogg till?

02Dec09

Ubuntu från början kan ta många olika riktningar. Det finns så klart begränsningar, jag menar jag har inte hur mycket tid som helst, kan inte allt och har dessutom vissa bestämda uppfattningar om vad som är rätt och fel.

Men det finns ju också saker ni läsare kan påverka. Det är ju till exempel ni som har röstat om De bästa gratisprogrammen. Givetvis lyssnar jag på era kommentarer och så där i smyg ser jag vad ni klickar på och inte.

Det där med min tid kan ni ju också påverka. Jag menar om bara ett par stycken av er skickar in en femtilapp på pg 729029-9, så kan hustrun och jag hämta pizza i stället för att koka något själva – det spar värdefull tid till bloggandet. Eller tänk vad en diskmaskin skulle göra… Om ni alla skickade en femtilapp i månaden skulle jag ha råd att blogga på heltid. Nåväl, drömma kan man alltid…

Om någon leverantör skickade mig någon skojig hårdvara att trycka in Ubuntu på, så skulle vi kunna ha lite tester här. Jag skulle väldigt gärna testa hur väl en Wacom ritplatta funkar ihop med Ubuntu och Gimp till exempel.

Igår hörde jag om en elvaåring som ville lära sig programmera. Jag menar är det fler som är sugna, så kan vi givetvis ta en sväng åt det hållet, fast egentligen tror jag det är lite för nördigt för Ubuntu från början.

Urbans Ubuntu-skola och De bästa gratisprogrammen är förstås projekt som ska föras i mål, men sen finns det utrymme.

Nåväl, frågor, beröm och kritik är väl det viktigaste. Var med och utveckla Ubuntu från början!

No Responses Yet to “Vad ska man med en blogg till?”

  1. Kommentera

Kommentera

