Installera BankID

19Nov09

Nexus BankID är ett säkerhetsprogram som flera stora banker använder. Tyvärr är programmet paketerat på ett sätt så att det blir rätt nördigt att installera, men eftersom det är ett program som många har nytta av får ni en länk här. http://ubuntu-se.org/wiki/NexusPersonal. Jag har själv inte installerat programmet – min bank kör en annan lösning – så får ni problem bör ni be någon annan om hjälp, men om ni följer instruktionerna noga bör det gå bra.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

3 Responses to “Installera BankID”

  1. 1 Ricchi

    Kan själv intyga att det funkar riktigt bra.
    jag hade tex redan ett bankid på min laptop som körde vista.
    valde att exportera ut det via bankid:s säkerhetsprogram, och sen importera det i kubuntu, (dock måste detta göras via terminalen).

  2. Jag kan oxå intyga att det funkar riktigt bra! När jag äntligen fick det nya inlogget med kortläsare till Handelsbanken bytte jag bank (men min nya bank Danske Bank är oxå Linuxkompatibel)

  3. 3 John

    Jag använder inte Bank id själv. Däremot finns det ett fritt alternativ för Nexus personal:
    http://fribid.se/

    Kan vara värt att testa om man har problem med Nexus personal.


Kommentera

