Ibland hinner livet ifatt en

17Nov09

I dag hade jag tänkt presentera nummer nio i ”De bästa gratisprogrammen” och kanske också den första lektionen i Ubuntu-skolan, men i stället har jag kört tur och retur till Oskarshamn för att hämta en krasslig dotter, som kom hem med färjan. Ni får med andra ord ha tålamod och vänta. Hoppas jag hinner med bättre i morgon kväll. Ni får väl läsa gamla inlägg och hålla koll på mina bloggkolleger så länge.  Kolla också in min gamla blogg http://pcforallasmart.idg.se/bloggar/ubuntu/, som innehåller ett och annat matnyttigt.

One Response to “Ibland hinner livet ifatt en”

  1. 1 Harlekin33

    Detta är en superbra blogg som tar upp grunderna/början i Ubuntu och inte är så himla ”hightech” hela tiden. Vad jag saknar är att du skulle kunna skriva om hur man gör för att kopiera/flytta/spara över sina filer från Windows till Ubuntu innan man börjar. Jag tror många skulle vilja veta hur man gör sånt så man inte tappar sina viktiga filer man hade i Windows när man går över till Ubuntu. Sjlv var jag tvungen att bränna ner alla viktiga filer med Nero på CD/DVD och sen kopiera över allt till Ubuntu men många vet kanske inte hur man gör sånt.

    Hoppas din dotter kryar på sig!


Kommentera

